niedziela, 7 kwietnia 2013

DIY - mgiełka do włosów z octem jabłkowym

Hej Kochane, dzisiaj kilka słów o moim nowym kosmetyku do włosów, ale zanim przystąpię do sedna napiszę Wam trochę o jego głównym składniku jakim jest ocet jabłkowy... ;)

Ocet jabłkowy ma wiele zastosowań. Jak się okazuje możemy nie tylko wykorzystać go w kuchni, ale działa także bardzo korzystnie na nasze ciało i organizm...

Możemy zastosować go min.:

- w diecie, gdyż powoduje uczucie sytości i hamuje apetyt
- w postacie płukanki do włosów... oczyszcza włosy w pozostałości innych produktów takich jak szampon, niweluję łupież, przeciwdziała wypadaniu oraz przetłuszczaniu się włosów, nabłyszcza je oraz przywraca naturalne ph skóry głowy...
- wpływa korzystnie na kondycje skóry, leczy trądzik i wypryski oraz ma właściwości przeciwzmarszczkowe...
- pity codziennie w proporcji 1 łyżki stołowej na szklankę przegotowanej wody pomoże Wam także pozbyć się bezsenności, bólu gardła, kaszlu, zapalenia migdałków, nudności a nawet anemii... ponadto działa korzystnie na układ trawienny i nie doprowadza do tworzenia się złogów w organizmie...
- w formie okładów jest doskonały na oparzenia, skurcze mięśni, obrzęki oraz żylaki...

Postanowiłam to sprawdzić i od razu go zakupić... ;)
Wybrałam najzwyklejszy i kosztował on dosłownie jakieś grosze, bo niecałe euro...


Do butelki z atomizerem nalałam do połowy wodę i resztę dopełniłam octem... dokładnie wymieszałam i gotowe... ;)


Jak go stosuję? ...po umyciu, spryskuję moją mieszanką włosy, zostawiam na kilka minut i spłukuję...
Włosy są mięciutkie w dotyku i lśniące...

...niestety o czym muszę wspomnieć... zabieg ten nie należy do najprzyjemniejszych ze względu na kwaśny, drażniący i mega intensywny zapach octu... nie polecam go w takiej formie, ale bardziej w formie płukanki... tutaj sprawdził się dużo lepiej... ;) Zapach nie utrzymuje się długo, jedynie podczas aplikacji a później zanika...

Mam zamiar z sprawdzić go jeszcze w innych zastosowaniach, bo zaintrygował mnie swoją wszechstronnością... :)

Dajcie znać czy kiedyś stosowałyście takie wynalazki... z tego co mi wiadomo w dawnych czasach moja babcia robiła dokładnie takie płukanki do włosów z octem i ziołami... :)

Pozdrawiam Was ciepło!!!

:)

2 komentarze:

  1. Dziękuję za ten wpis, postaram się niedługo wypróbować. Nie wiedziałam o tylu zastosowaniach. Zwykły ocen dobrze usuwa kamień przy umywalce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy nic takiego nie stosowałam.

    OdpowiedzUsuń